הרגלי נהיגה

חמישה הרגלי נהיגה שחייבים להיפתר מהם רשימה של הרגלי נהיגה שכדאי לוותר עליהם, חלקם גם מסכנים חיים!

כל אחד ואחת מאיתנו רוכש הרגל כזה או אחר עם שנות הנהיגה. חלק מההרגלים חיוניים מאוד אבל חלקם כאלה שכדאי להפתר מהם מהר ככל האפשר.

נביא לכאן רשימה של הרגלים שהם לא כדאיים בלשון המעטה או, אם תרצו, מסכנים את החיים של משתמשי הדרך האחרים!

  1.  אי איתות בפניות. אנשים לא רגילים לאותת לפני שינוי כיוון הנסיעה. זה מסכן את האנשים שנמצאים על הכביש. שלא נדבר על כך, שזה חובה ויש אפילו קנס על אי-איתות. כדאי מאוד לשנות את ההרגל של אי-איתות כדי שהנסיעה תהיה בטוחה יותר וכולנו נגיע הביתה בשלום.
  2.  נהיגה עם לחץ צמיגים נמוך מהתקין. נסיעה שכזו גורמת למספר בעיות. למשל: יציבות הנסיעה נמוכה יותר, בלאי מוגבר של צמיגים, צריכת דלק מוגברת מאוד, יעילות בלימה נמוכה יותר וכו’. מומלץ מאוד לבדוק לחץ צמיגים כל תדלוק שני לפחות. את טבלת הלחץ התקין תמצאו על משקוף דלת הנהג או על הדלת עצמה.
  3.  ירידה במדרון משופע בלי האטת רכב ע”י המנוע אלא רק עם בלמים. בעת הבלימה הבלמים מתחממים. ככל שבלמים חמים יותר, כך יעילות הבלימה פוחתת, עד שהבלמים מפסיקים לפעול לגמרי והרכב נשאר ללא בלמים כלל. למצב חרום זה אפשר להגיע בקלי קלות ביום חם, בירידה ממושכת כמו בכביש 1 מירושלים לתל אביב או כל כביש אחר עם ירידה חזקה וממושכת. לכן יש חשיבות רבה להאט את הרכב ע”י המנוע. ולכל רכב יש את האופציה הזאת. אפילו לרכב בעל תמסורת אוטומטית או רכב היברידי. על מנת להבין איך ניתן להאט את הרכב שלכם ע”י המנוע, תעיינו בספר הנהג. אם לא תמצאו, אתם מוזמנים להתקשר אלינו 04-8470371 ונעזור לכם.
  4.  נסיעה במכשולים או פסי האטה במהירות גבוהה יחסית. נסיעות מסוג זה גורמות לשברים במתלים ובלאי מואץ בבולמי הזעזועים. בנוסף לכך, נסיעה במהירות גבוהה יחסית בכביש משובש גורמת לאיבוד אחיזה בכביש. היא יכולה להוביל אפילו לאיבוד שליטה על הרכב ותאונה או התהפכות עצמית. לכן כדאי מאוד להאט בכביש משובש או לפני פסי האטה.
  5.  לא בודקים נוזלים מתחת למכסה המנוע מדי פעם. בכל רכב בלי יוצא מן הכלל חייבים לבדוק מדי פעם את הנוזלים מתחת למכסה המנוע: שמן מנוע, נוזל קירור, נוזל תמסורת אוטומטית ונוזל בלם. חוסר של לפחות אחד מהנוזלים יכול לגרום לנזק בלתי הפיך ברכב שעלול להסתכם בהוצאה של אלפי שקלים. בדיקת הנוזלים האלה פעם בחודש חיונית מאוד ויכולה לחסוך לכם הרבה הוצאות כספיות מיותרות וכאב ראש גדול.

אלה היו חמישה הרגלי נהיגה שכדאי מאוד להיפתר מהם.

אנו באי-מוטורס מקפידים מאוד לאיכות הטיפול והשרות ברכב ומשתדלים לעזור לכם לחסוך בהוצאות על הרכב ע”י טיפול מקצועי ועל פי הוראות הייצרן.

לקביעת תור לטיפול או תיקון של רכבך התקשרו למס’ טלפון 04-8410371 או שלחו לווטסאפ 055-6806150

או קבעו תור דרך אתר האינטרנט שלנו

 

בברכת נסיעה בטוחה

צוות אי-מוטורס בע”מ

כתיבת תגובה