יש לכם שאלה?

חפשו את התשובה למטה:

עלות השרות משתנה על פי מספר פרמטרים:

  • סוג הרכב (משפחתי, יוקרה, היברידי, ג’יפ וכו’)
  • גודל הטיפול (טיפול 15,000 ק”מ, טיפול בינוני 30,000-60,000 ק”מ, טיפול כולל טיימינג)
  • עלות שעת העבודה במרכז שרות.
  • עלות חלפים

ככלל עלות העבודה נקבעת על פי זמן הטיפול אשר מוגדר ע”י ייצרן הרכב, כפול עלות שעת העבודה במרכז השרות שנע בין 300 ל- 350 ש”ח כולל מע”מ, תלוי במרכז שרות.

למשל זמן הטיפול המוגדר ע”י הייצרן לטיפול 15,000 ק”מ לרכב מזדה 3 שנת ייצור 2015 הוא 0.9 שעה. עלות שעת העבודה במרכז שרות שלנו היא 300 ש”ח כולל מע”מ. לכן עלות טיפול היא:

0.9×300=270 ש”ח כולל מע”מ. העלות היא עבור עבודה בלבד ולזה יש להוסיף עלות החלפים.

במרכז השרות שלנו ניתן להזמין כל שרות אונליין ולהנות מנוחות ההזמנה והנחה קבועה של 10% למזמינים דרך האתר.

על מנת להתחיל את תהליך ההזמנה יש ללחוץ על לחצן צהוב בפינה העליונה השמאלית “הזמן שרות אונליין”

שוני בטיפול ברכב היברידי הוא בכך שצריך לטפל בשני מערכות:

  1. מערכת רגילה, שאנחנו כולנו מכירים, הכוללת מנוע בעירה פנימית.
  2. מערכת מנוע חשמלי, הכוללת הרבה חלקים נוספים, שגם הם צריכים טיפול תקופתי.

בנוסף, חלק מהטיפולים ברכבים היברידיים, חייבים לבצע לאחר ניתוק מתח גבוה, שזה תהליך שיכול לבצע רק בעל הסמכה לטיפול ברכבים היברידיים ולמתח גבוה – הסמכה סוג 3.

כל טיפול ברכב היברידי שהוא לא ע”י בעל הסמכה סוג 3 – מסוכן. מדובר במתח גבוה שמגיע לערכים של 600-650 וולט וטיפול לא מקצועי יכול להוביל לתקלות חמורות ברכב ואף לפגיעה פיזית (התחשמלות) של משתמשי הרכב.

מרכז שרות אי-מוטורס בעל הסמכה לטיפול ברכב היברידי ומערכות מתח גבוה- סוג 3. בנוסף יש לעובדיו ניסיון רב בטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים.

שוני ברכב חשמלי הוא בכך שאין מערכת מנוע שריפה פנימית ובמקומה מותקן מנוע חשמלי תלת פזי הפועל במתח גבוה (עד 650 וולט).

הטיפול במערכת המכאנית של רכב חשמלי פשוט יותר עקב פשטות המערכת של המנוע החשמלי ויחד עם זאת דורש ציוד מיוחד, הסמכה מתאימה וידע בתחום.

בנוסף, חלק מהטיפולים ברכב החשמלי חייבים להתבצע לאחר ניתוק מתח גבוה שזה תהליך שיכול לבצע רק בעל הסמכה לטיפול ברכבים וחשמליים ולמתח גבוה – הסמכה סוג 3.

כל טיפול ברכב החשמלי שהוא לא ע”י בעל הסמכה סוג 3 – מסוכן. מדובר במתח גבוה שמגיע לערכים של 600-650 וולט וטיפול לא מקצועי יכול להוביל לתקלות חמורות ברכב ואף לפגיעה פיזית (התחשמלות) של משתמשי הרכב.

מרכז שרות אי-מוטורס בעל הסמכה לטיפול ברכב חשמלי ומערכות מתח גבוה- סוג 3. בנוסף יש לעובדיו ניסיון רב בטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים.

ברכב היברידי/חשמלי מותקנת סוללת מתח גבוה. הסוללה היא בעלת אורך חיים של 2000-2500 מחזורי טעינה.

חלק גדול מסוללות מתקלקלות מסיבות אחרות תרם הגעה למחזורי טעינה המקסימאליים.

על מנת שדבר כזה לא יקרה, כדאי מאוד לבצע טיפול “איזון” לסוללה פעם בשנה.

באתרינו ניתן לקרוא יותר על נושא של איזון הסוללה ולבצע את התהליך במחיר אטרקטיבי ללא תחרות.

מרכז שרות אי-מוטורס מעביר סדרת סדנאות והרצאות בנושא רכב היברידי וחשמלי.

הסדנאות מתקיימות בקבוצות קטנות של עד 7 משתתפים.

עלות הסדנא 180 ש”ח כולל מע”מ למשתתף.

ניתן לקרוא יותר ולהירשם לסדנא בעמוד הבא

לא מצאתם תשובה לשאלתכם? שלחו לנו אותה ונשמח לענות בהקדם!

    ברצוני להירשם לרשימת תפוצה של חדשות וטיפים בתחום הרכב