תיקון מערכת מיזוג אוויר ברכב
על פי המלצות של ייצרני הרכב, יש לבצע טיפול תקופתי למערכות מיזוג האוויר, אפילו והמערכת תקינה לגמרי. הטיפול מעריך את אורך החיים של מערכת מיזוג האוויר ושומר אותה בצורה תקינה ויעילה ביותר.
אנו במרכז שרות אי-מוטורס בע”מ מטפלים בכל הסוגים של מערכות מיזוג האוויר ובכל רמות התיקון
זוהי חלק מהרשימה של תיקון מערכת מיזוג אוויר ברכב:
- ניקוי, בדיקת וואקום ומילוי גז 134a
- ניקוי, בדיקת וואקום ומילוי גז חדש 1234yf
- איתור ותיקון דליפות גז ע”י המכשור המתקדם בעולם
- תיקון/שיפוץ או החלפה של כל סוגי המדחסים כולל מדחס חשמלי (רכב חשמלי/היברידי)
- החלפת מצמד לכל סוגי המדחסים
- החלפה/תיקון צנרת לחץ גבוה/נמוך
- תיקון/החלפת מאייד/מעבה
- החלפת חיישן לחץ/טמפרטורה/שמש וכו’
על מנת לקבל הצעת מחיר לתיקון/טיפול במערכת מיזוג אוויר לרכב התקשרו 04-8410371 או 0556806150 (גם ווטסאפ) עוד היום
מבנה מערכת מיזוג אוויר ברכב
מערכת מיזוג האוויר ברכבים המודרניים מורכבת מאוד ומכילה הרבה חיישנים אשר אחראים בצורה כזאת או אחרת על תפקוד תקין ויעיל של המערכת.
נסביר את עקרון הפעולה של מערכת מיזוג האוויר ברכב:
המערכת היא מערכת סגורה ומחולקת לשני חלקים – החלק הקר (לחץ נמוך) משסתום ההתפשטות (3), דרך המאייד (4) ועד המדחס (2).
והחלק החם (לחץ גבוה) ממדחס (2), דרך המעבה (1) ומייבש (5) עד שסתום ההתפשטות (3)
הקרר מגיע בצורה הגזית משסתום ההתפשטות (3) למדחס (2) והמדחס מעלה את הלחץ והטמפרטורה והופך את הקרר לנוזל חם.
הנוזל החם זורם דרך המעבה (1) שהוא מתקרר בו ודרך המייבש (5) לשסתום ההתפשטות (3).
שסתום ההתפשטות (3) משחרר את הקרר לתוך המאייד (4) בלחץ נמוך והקרר משנה את צורת הצבירה שלו מנוזל לגז
עקב הירידה החזקה של הלחץ במאייד (4) הקרר מתקרר באופן דרסטי והאוויר החם של פנים הרכב הזורם דרך צלעות המאייד מתקרר וכך גם מקרר את פנים הרכב.
מהמאייד הקרר חוזר למדחס (2) דרך שסתום ההתפשטות (3).
תפקיד של המייבש – לסלק את כל השאריות של אדי מים אשר יכולים לחדור אל תוך המערכת דרך אי-אטימה של חלקים שונים.
דגשים בתיקון מערכות מיזוג האוויר ברכב היברידי/חשמלי
בחלק מהמקרים אם יש תקלה במערכת מיזוג האוויר, ניתן לבחון אותה באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה מתקדם אשר מסוגל להתחבר ליחידת הניהול של מערכת מיזוג האוויר של הרכב.
יחד עם זאת, לא כל תקלה נרשמת בזיכרון של יחידת ניהול המערכת ולכן חלק מהתקלות דורשות אבחון ידני ע”י טכנאי מיזוג אוויר המצוייד במכשור יעודי.
תשומת לב מיוחדת נדרשת לרכבים היברידיים וחשמליים. ברכבים מסוג זה מדחס של המזגן מופעל באמצעות מנוע חשמלי נפרד, בעל מתח גבוה.
בנוסף לכך, יש להשתמש בשמן סיכה מבודד חשמל כדי למנוע זליגה של המתח הגבוה אל גוף הרכב ולמנוע התחשמלות של משתמשי הרכב בעת התקלה.
היות ומדובר במתח גבוה ושמן סיכה מיוחד, ניתן לטפל במערכות מיזוג האוויר של הרכבים ההיברידיים והחשמליים במכשור ייעודי וע”י מומחה ברכבים היברידיים או חשמליים רמה 3 בלבד!
בשום אופן, אין לטפל במערכת מיזוג האוויר של רכבים היברידיים וחשמליים באמצעות מכונת מחזור של גזים אשר עבדה עם שמן סיכה רגיל!
מרכז שרות אי-מוטורס בעל הסמכה לטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים בכלל ובמערכות מיזוג האוויר בפרט.
כמו כן המחלקה מנוהלת ע”י בעל מקצוע עם נסיון רב במיזוג האוויר ברכבים היברידיים ומצויידת במכשור ייעודי לטיפול במערכות מיזוג אוויר של רכבים היברידיים וחשמליים.
מהיום ניתן להזמין תור לביקור אונליין ולקבל 10% הנחה- הזמנו שירות אונליין או פנו אלינו בכל הדרכים האפשריות.
כמו כן ניתן לקבוע תור בשיחת טלפון 04-8410371