לאחרונה הגיעה למרכז שרות שלנו רכב היברידי עם תלונה על עשן לבן אשר יוצא מצינור הפליטה.
בשלבים הראשונים לא הצלחנו לזהות את הבעיה וחשדנו שמדובר בייווצרות העשן במערכת הפליטה בעקבות לחות ושינוים גדולים בטמפרטורת הסביבה בין יום ולילה.
הרכב שוחרר להמשך הנסיעה.
כעבור מספר ימים התקשר שוב הלקוח והתלונן שרכב לא מצליח להניע את המנוע הבנזין (להזכירכם מדובר ברכב היברידי).
הרכב הובא אלינו בגרר ולאחר בדיקה התברר שיש מים בתוך הצילינדרים של המנוע הבנזין.
בהתחלה חשדנו שהמים מגיעים דרך מערכת EGR (Exhaust Gas Recirculation).
במערכת הנ”ל גזים שרופים מוחזרים ליניקה של המנוע, על מנת להקטין את הטמפרטורה בתא השריפה ולהפחית את ייווצרותם של הגזים המזהמים.
גזי הפליטה המוחזרים ליניקה מקוררים בתוך מחליף חום ע”י מי קירור של המנוע. אם מחליף החום מקבל קורוזיה, מי קירור של המנוע יכולים לחדור לתוך מערכת היניקה ומשם לצילינדרים.
לאחר בדיקה נוספת מסתבר שמחליף החום של EGR תקין והסיבה היחידה לחדירת המים לתוך הצילינדרים היא אטם ראש מנוע בנזין.
נבדק ההיבט הכלכלי האם לבצע שיפוץ לראש מנוע או להחליף את המנוע כולו. ההוצאה עבור שתי הפתרונות הייתה קרובה מאוד ולכן הוחלט ע”י הלקוח להחליף את המנוע למנוע בעל קילומטראז’ נמוך יחסית (הקילומטראז’ המקורי של הרכב היה 300,000 ק”מ)
בסופו של דבר לרכב הותקן מנוע שנת ייצור 2016 עם 70000 ק”מ בלבד.
אנו במרכז שרות אי-מוטורס בע”מ מומחים ברכבים היברידיים וחשמליים ובין היתר מבצעים תיקונים והחלפה של כל סוגי הסוללות של משפחת טויוטה ולקסוס. ובנוסף גם סוללות של משפחת הונדה.
תיקון סוללה היברידית לטויוטה אוולון AVALON
תיקון סוללה היברידית LEXUS CT200
תיקון סוללה היברידית טויוטה אוריס AURIS
תיקון סוללה היברידית LEXUS IS300
כל סוגי הטיפולים והתיקונים לרכבים היברידיים או חשמליים
לקביעת תור או לייעוץ חינם התקשרו 04-8410371 או 055-6806150
המרכז והמעבדה מנוהלים ע”י מהנדס רכב.
נשמח לראותכם בין לקוחותנו!