האם ניתן ואיך להאריך את אורך החיים של הסוללה לרכב היברידי או חשמלי מספר הצעות שיכולות לעזור לשמור על הסוללה

האם ניתן להאריך את אורך החיים של הסוללה?

במהלך השנים שאנו מטפלים ברכבים היברידיים וחשמליים, נשאלנו לא פעם איך לשמור או איך להאריך את אורך החיים של הסוללה של הרכב ההיברידי או החשמלי.

החלטנו לרכז כאן מספר המלצות שיעזרו לכם לשמור על אורך החיים של הסוללה.

דבר ראשון שצריך להבין – אין לסוללה אורך חיים אינסופי. זה מה שמתבלה עם הזמן, תרצו או לא.

 

דוגמא

תחשבו על הטלפון הנייד. כאשר הוא חדש אנחנו מטעינים אותו פעם ביומיים-שלושה. עם הזמן עוברים ליומיים לכל היותר ואחרי שנה וחצי הבטריה המלאה לא מספיקה לנו עפילו לחצי יום.

אותו הדבר עם הסוללה של רכב היברידי או רכב חשמלי. הסוללה מתבלה בלאי טבעי ונפח האחסון שלה קטן עד כדי כך שבסופו של דבר היא מתחילה “להתקלקל” תחת עומס.

 

המלצות

ובכל זאת ריכזנו מספר המלצות שיעזרו לשמור על הסוללה לאורך זמן:

  1. בכל טיפול של רכב לדרוש לנקות את המסנן של הסוללה. רוב הסוללות של הרכבים ההיברידיים מקוררים ע”י האוויר. ואין מה לעשות, באוויר יש מלא אבק שצריך לסנן לפני שמזרימים אותו דרך הסוללה. המסנן הזה נסתם עם הזמן ויש לנקות/להחליף אותו בכל טיפול תקופתי.
  2. בהקשר להמלצה הראשונה – ניקוי מסננים – אין בשום פנים ואופן לנסוע במסלולי אפר. האבק של האפר עובר בקלי קלות דרך המסנן של הסוללה וסותם את מעברי האוויר שבין תאי הסוללה וזה מוביל מהר מאוד סתימות במעברי האוויר המקרר ולתקלה בסוללה עקב התחממות יתר.
  3. אין לנסוע בלי מזגן בימים חמים. לרוב הרכבים ההיברידיים האוויר לקירור הסוללה נלקח מתא הנוסעים. לכן ככל שטמפרטורה בתוך התא תהיה נמוכה יותר, כך הסוללה תעבוד בתנאים טובים יותר וישמר המצב הכללי שלה.
  4. אין להעמיס על המערכת החשמלית של הרכב מייד לאחר ההתנעה (בלי תאוצות ובלימות מאומצות). כידוע לנו מההמלצה הקודמת, הסוללה מקוררת ע”י האוויר הנלקח מתא הנוסעים. לאחר עמידה ממושכת בקיץ לוהט, הטמפרטורה בתוך הרכב לעתים מגיע ל-70 מעלות.  אם נעמיס על המערכת החשמלית, היא תפעיל את הקירר שלה ובמקום האוויר הקריר, הסוללה תקבל מכת חום של 70 מעלות ומכה כזאת מזיקה לסוללה באופן משמעותי.
  5. לאחר חנייה ממושכת ומייד אחרי ההתנעה, יש להדליק מזגן ולפתוח את כל החלונות של הרכב למספר דקות על מנת להוציא מהרכב את האוויר החם ולהתחיל לנסוע רגוע, בלי תאוצות ותאוטות חזקות. ההמלצה הזאת היא כללית, גם לרכבים רגילים. כי אם נוציא את אוויר של 70 מעלות ונכניס אוויר של 30 מעלות מהסביבה, למערכת המיזוג יהיה פחות עבודה לקרר את תא הנוסעים לטמפרטורה הנוחה לנו.

אלה היו חמשת ההמלצות לשימור של הסוללה.

אפשר גם לדבר על איזון הסוללה או שיפוץ הסוללה כאמצעי להארכת אורך חיים של הסוללה

אם הנושא של הסוללה מעניין אותכם, תוכלו לקרוא גם כתבה בנושא של סוללה לרכב

 

המומחיות שלנו

אנו באי-מוטורס בע”מ מציעים מגוון רחב של טיפולים ותיקונים לרכבים היברידיים וחשמליים ובעלי ניסיון וידע עשיר מאוד בתחום זה.

סוגי העבודות שאנו מבצעים ברכבים היברידיים וחשמליים:

  • תיקון והחלפה של רוב סוגי הסוללות
  • החלפת ממירי מתח לרכבים היברידיים/חשמליים
  • החלפת משאבות מים לרכבים היברידיים וחשמליים
  • החלפת מנועים חשמליים לרכבים היברידיים וחשמליים
  • החלפת מדחסי מזגן מתח גבוה של רכבים היברידיים/חשמליים
  • ועוד..

ניתן ליצור איתנו קשר דרך האתר

או במספר הטלפון בשעות העבודה 04-8410371

בברכה

צוות אי-מוטורס בע”מ

כתיבת תגובה