טיפים לחסכון בדלק איך להקטין הוצאות לדלק

כולנו רוצים להקטין את ההוצאות על הרכב. אחת השיטות לחסוך היא חיסכון בדלק.

כאן נעלה לדיון 13 טיפים לחסכון בדלק. חלקם ניתן ליישם בקלות רבה, וחלקם בלתי מעשיים, ולכל אחד הרשימות האלה שונות…

  1. החזק את רכבך במצב תקין. זה בראש הרשימה. הרי אם יש ברכב תקלה כלשהי, במיוחד במערכת ניהול מנוע או גיר, הרכב עלול לצרוך יותר דלק באופן משמעותי.
  2. בדוק לחץ צמיגים לעתים קרובות. תאמינו או לא, לחץ צמיגים נמוך יכול להגדיל את צריכת הדלק עד 15-20% וזו עליה חדה מאוד.
  3. תשלב נסיעות וכך תוכל לחסוך קילומטרים. היום ניתן גם להשתמש באפליקציות נסיעות משותפות כמו של וייז או דומים לה. ובאופן כללי, אפילו אם נחסוך נסיעה אחד בשבוע, נוחל לצמצם את ההוצאה על הדלק עד 20%.
  4. להימנע מהתקנת אביזרים חיצוניים שפוגעים בתכונות אווירודינאמיות של הרכב. בתקופה האחרונה ישנה תופעה להתקין רשתות הצללה בשמשות של דלתות אחוריות. מן כיסוי שמתלבש מעל הדלת. הרשת הזאת תפריע לזרימה חלקה של האוויר על פני הרכב ותהווה התנגדות נוספת בנסיעה של הרכב, במיוחד במהירויות גבוהות, בנסיעות בינעירוניות. הרשת תוסיף לצריכת הדלק באופן משמעותי מאוד. כדאי מאוד להימנע מהתקנת אביזרים מסוג זה ולהשתמש בשיטות חלופיות או לוותר לגמרי
  5. להימנע מנסיעות במהירויות גבוהות מן המותר. התנגדות לאוויר הנגדי גדלה בחזקה ריבועית ביחס למהירות הנסיעה. וכך גם צריכת הדלק. זה מורגש במיוחד בנסיעות בינעירוניות. בנסיעות עירוניות ההשפעה זניחה עקב מהירות הנסיעה הנמוכה, אך לא ניתן להסיק מזה שמותר לנסוע בתוך העיר במהירות גבוהה מן המותר.
  6. להימנע מתאוצות ותאוטות חדות. רכב שמאיץ ומאיט באופן חד לעתים קרובות, צורך הרבה יותר דלק מהרכב שנוסע במהירות קבועה או מאיץ/מאיט בצורה מתונה. כמובן שלא צריך לקחת את הנושא לקצוות קיצוניות, ולא כדאי למשוך את התאוצה זמן רב כי, במקרה כזה, תמצאו את עצמכם כל הזמן בתאוצות ותאוטות שזה גם מגדיל את צריכת הדלק.
  7. לשמור מרחק על מנת לאפשר תנועה חלקה יותר. אם לא תשמרו מרחק, תצטרכו כל הזמן לבלום באופן חד כדי לא להתנגש ברכב שלפניכם וזה הפסד של האנרגיה שאצורה בתנועת הרכב שלכם. במילים אחרות אתם כל הזמן תפסידו אנרגיה שהיא צורכת דלק (הרי אנרגיה לא נוצרת משום דבר אלא מדלק)
  8. להימנע ככל הניתן מנסיעות בשעות העומס. עמידה בפקק ונסיעות במהירות נמוכה מגדילה באופן משמעותי את צריכת הדלק. קשה מאוד לשנות את הרגלי הנסיעה בשעות מסוימות או את הצורך להגיע לעבודה בשעה מסוימת. אבל גם לזה יש פתרון. לפעמים נסיעה מוקדמת יותר בחצי שעה יכולה לחסוך מפני שהפקקים עדיין לא נוצרו. אז פשוט תגיעו לעבודה כחצי שעה קודם ותצאו להליכה רגלית במשך חצי שעה. זה בריא. מחקרים מוכחים שהליכה רגלית מקטינה סיכוי להתקף לב או שבץ מוכי באופן משמעותי.
  9. לא לנטרל START-STOP במידה וקיים. ברכבים המודרניים אשר נקראים היום מיקרו-היברידיים, מותקנים מערכות START-STOP אשר מאפשרות לכבות את המנוע בעמידות ממושכות. למשל ברמזור אדום. לטענת היצרנים קיים חסכון עד 15% בצריכת הדלק. כמובן שאחד התנאים לכיבוי המנוע זה שהטמפרטורה בתוך הרכב הגיעה לרצויה (זה חשוב במיוחד בחודשי הקיץ הלוהטים).
  10. החלף פילטר אוויר בכל טיפול תקופתי. פילטר אוויר סתום מגדיל באופן משמעותי את צריכת הדלק. בחלק ממרכזי השרות, במסגרת טיפול תקופתי, מנקים את הפילטרים עם לחץ אוויר ומתקינים את הפילטר הישן לתקופה נוספת. הבעיה היא שלחץ האוויר מוריד את האבק החיצוני מהפילטר ולא את החלקיקים הקטנטנים שסותמים את המעבר בחומר המסנן של הפילטר. כלומר ניקוי של פילטר האוויר עם לחץ האוויר כמעט ולא משפיע על ניקיון הפילטר. הפילטר נשאר כמעט באותו המצב כפי שהוא היה לפני הניקוי. ואם ניקח בחשבון מזג האוויר השורר ברחבי הארץ (שרב מדברי עם המון חלקיקי אבק קטנים באוויר) אז בכלל אין מה לחסוך – החליפו פילטר אוויר בכל טיפול תקופתי.
  11. החלף מצתים (מנוע בנזין) על פי הוראות היצרן. מצית לא תקין גורם לשריפה לא יעילה. כתוצאה מכך כוח המופק מהמנוע קטן ועל מנת לספק את הכוח הנדרש לתנאי הנסיעה הנתונים, מנוע יצורך יותר דלק. בנוסף לכך גדלה גם פליטת מזהמים לאוויר.
  12. הוסיפו תוסף לדלק פעם בשנה. עם הזמן וצבירת קילומטראז’, מצטברים משקעים בתוך מערכת הזרקת הדלק ועל גבי החיישנים של מערכות היניקה והפליטה. תוסף לדלק מסייע בהמסת המשקעים וסילוקם מהמערכות עם גזי פליטה החוצה. הוסיפו את התוסף פעם בשנה – או בטיפול השנתי או לפני טסט. זה מייעל את תפקודה של מערכת ההזרקה ומסייע לחסוך בדלק.
  13. אם מופיעה תקלה רצוי לטפל בה באופן מידי. הסיבה היא שכל תקלה ברכב בדרך כלל גורמת להגדלת צריכת הדלק. לכן כדאי לתקן את התקלות מהר ככל הניתן.

אלה היו 13 טיפים לחסכון בדלק. נשמח לדון בנושא.

תגיבו לדיון למטה ותביעו את דעתכם!

בברכה ונסיעה בטוחה, צוות אי-מוטורס.

כתיבת תגובה